fredag 20 maj 2016

Svenska kyrkans biskopar gillar sexuell utlevelse!

Här är jag inte tystad, så här kan jag skriva.
En C-kyrkopolitiker i Växjö stift är i blåsväder. Han gillar inte Pridefestivaler och har vågat säga detta. Nu var det inte av samma skäl som jag inte gillar dem, nämligen för att jag tycker att de ger en missvisande bild av samkönade par och att de pläderar för sexuell utlevelse. Nej, han vill ha en man och en kvinna.
Nog tror jag att den mannen kommer att få lämna sin plats i kyrkopolitiken. Sådant säger/skriver man inte ostraffad.

Men utlevande sexuella i ALLA dess former- för det är ju detta som Pride står för- inte allas rätt till kärlek utan rätten till den livsstil man vill ha- måste väl jubla (eller skratta) när Svenska kyrkan och dess biskopar ränner runt och viftar med deras flaggor.

Och vad säger de små förskolebarnen och deras föräldrar i Ronneby kommun, de som ska ha en Pridevecka?
Jo, nog är världen ur led ibland när människor bara dras med och dras med.

Har ni läst vad som hände mig när jag gick emot PK-trenden och kritiserade Pride? Läs mitt inlägg från den 17 april "Nu förstår jag de Anonyma"! Jag lovar att det är intressant!

Inga kommentarer: