torsdag 12 maj 2016

Inte riktigt sant

Jag brukar säga att jag hatar shopping, men det är inte sant.
Det jag ogillar är att gå i affärer och varuhus, för det tråkar ut mig och tröttar ut mig.
Men jag handlar mycket på postorder, både kläder, skor och andra saker.
Min kvot för dyra kläder är fylld sedan uppväxten, då min far tog mig till Malmös dyraste affärer.
Numera nöjer jag mig med det som är mycket billigare, men jag vet vad som är modernt, även om jag inte alltid följer det.
Igår fick jag med en beställning också med en reakatalog. Vem kan avstå från en liten hopfällbar spegel i guldfärg i form av en fjäril?
Eller ännu ett par av de där jättesköna, öppna skorna som har sett sina bästa dagar.
Nej, jag ska inte låtsas! Jag gillar att köpa vissa saker, bara jag slipper ränna runt i affärer.

Inga kommentarer: