tisdag 17 maj 2016

Jag är tystad!

Jo, så är det! Efter min Pridekritik i en insändare och mediadrevet  (Läs på denna blogg "Nu förstår jag de Anonyma" den 17 april) som följde i både insändare, artiklar, ledare, bloggar och instagram över hela landet, avstår jag från att debattera.
De gånger jag har försökt skriva anonymt har folk efteråt kommit och sagt att det var en bra insändare jag hade! Precis som jag har hävdat! Det är inte så lätt att vara anonym om man är känd som skribent. Folk känner igen ens sätt att uttrycka sig och ens tankar.

Nu är jag tystad, och alla de som har talat om för mig hur kloka och bra mina insändare och debattartiklar har varit får ursäkta. Klimatet i landet är inte sådant att man kan debattera fritt! Man måste rädda sitt eget skinn! Jag erkänner detta!



2 kommentarer:

kyrksyster sa...

Det låter inte roligt. Finns det ännu ett utrymme för dig att höras i offentligheten? Eller är det som du befarar att du tystats?

Det där är ju en skör tråd. Att backa undan eller strida på där man får utrymme.
Jag har inte orkat. Men du är nog tuffare!

nya tant lila sa...

Jag utsätter mig inte för detta en gång till! Nu har jag visserligen inget KD längre efter namnet eftersom jag har gått ur. Men inte i min livligaste fantasi hade jag kunnat föreställa mig vad som skulle hända!
Och, som skrivet, jag kan inte skriva anonymt här utan att bli igenkänd.
Så det är slutdebatterat utom på bloggen.