lördag 20 juli 2013

Att dränka och bli dränkt

När man har hus och trädgård är det naturligtvis alltid ett problem hur man ska bli av med ohyran. Råden är många vad man ska göra med exempelvis mördarsniglar eller med myror i huset.
Jag har mycket svårt att hugga huvudet av sniglarna, så jag dränker dem. Tror att detta är en mera behaglig död för dem.

För en tid sedan fick jag myror i köket, massor av myror. Lade ut en fråga på facebook och fick många goda råd. Men jag gjorde något annat. Jag sprutade vatten på dem och vips var de döda allihop! Ingen katt som blev förgiftad av myrmedel och inga otäcka kemikalier, bara vatten. Och myrorna har faktiskt inte kommit tillbaka, inte än i vart fall.

Man kan bli dränkt på många olika sätt. En del människor försöker dränka en i ord, som om detta att använda ett oändligt antal ord skulle göra att man har mera rätt!

Solen skiner och min trädgård lockar!








Inga kommentarer: