måndag 23 oktober 2017

Inte vi?

Har jag förträngt sexuella trakasserier? Jag kan faktiskt inte minnas sådana, och de måste väl ha funnits. Eller är det som en annan kvinna i min ålder skrev att det inte var den stilen på vår tid. Eller tyckte vi att det var helt okey? Jag vet faktiskt inte. Men jag har inga situationer som jag minns då jag har reagerat.

Sedan hade jag ju några år av min ungdom bland italienska ungdomar tillsammans med min dåvarande fästman. Och där var stilen annorlunda, det var mycket mera flirt och mera utspel man-kvinna. 
Kanske umgicks jag bara bland torrisar här. För jag var ju faktiskt både slank och snygg som ung, så jag tycker att jag borde ha blivit utsatt. Fast jag var ju också oftast i relation med någon.

Däremot skulle jag kunna skriva massor om mäns härskartekniker - ja, även kvinnors. Detta är ett stort problem, anser jag. För är det något man krymper av så är det väl när någon försöker förminska en.

Ungdomsbild.

Inga kommentarer: