onsdag 25 oktober 2017

Det sitter i...

Idag var min insändare om modersmålsundervisningens nödvändighet i båda våra dagliga lokaltidningar.

Jag skulle ha deltagit i Blekingedagen, som anordnas varje år av Region Blekinge. Men i natt blev jag sjuk, illamående, och jag kände mig febrig, så det blev inget med det.
Just nu mår jag bättre, men är inte helt bra.

Nu börjar jag i alla fall orka med att anmäla mig till olika saker. Efter det stora massmediala drevet förra året tog det emot. Jag ville inte träffa folk. Inte för att jag inte trodde att jag fick medhåll hos många, för det tror jag att jag hade fått, men för att orken tog slut. Orken tar slut för mig när jag valsar runt i media. Så har det nog alltid varit.
Vissa måste jag träffa, som styrelsen i Skrivarklubben, mina barn och annan släkt. Men min kropp har, som jag har skrivit, varit i låst läge, och jag har haft svårt att ge mig av härifrån. Men det ska väl gå över... Det har det ju gjort förr när något ben har stökat till det för mig,eller när värken har satt in.

Inga kommentarer: