tisdag 7 februari 2017

Höjs opinionssiffrorna nu?

Ebba Busch Thors framträdande i "Så ska det låta" får många rosor.
Men är det så ovanligt att partiledare framträder i oväntade former? Göran Hägglund har vi sett i "På spåret". Jag undrar hela tiden hur en person, som borde ha haft vansinnigt mycket att göra har haft tid att bli så allmänbildad? Partiledaruppdraget är kanske inte så tungt!?
Göran Persson dansade med en ko? Höjdes väljarantalet då? Fast Göran Persson dansade kanske inte tillräckligt bra?

Jag är ledsen, men jag kan tycka att det var trevligt att se en person som kanske med lite skolning kan bli riktigt bra, men jag kan inte på något sätt se hur detta skulle kan ge en bättre insikt i KD:s politik, om avsikten var att höja partiets stöd. Budskapen får kanske inte spreta hur mycket som helst!
Det ska bli spännande att se om väljarstödet höjs nu. I så fall ska man nog fråga sig hur seriösa väljarna är!
Visst vore det väl skönt om vi skilde på showbusiness och seriösa  sammanhang. Men det är kanske show människor vill ha?

2 kommentarer:

LFL sa...

Jag tror faktiskt det, eftersom de länge har legat under nollpunkten, d.v.s där de hade legat om KD hade uppfattats på samma sätt som andra borgerliga partier, och inte som ett glädjedödande förbudsparti.Paradoxalt nog kan detta öka intresset för partiets politik, om folk slutar tänka "Det intresserar mig inte, för jag vet ju ändå vad dom där förbudsivrarna vill". Det gäller nu att partifolket tar tag i de politiska frågorna, och slår tillbaka med förbudsivrarna i de andra partierna, exempelvis mot dem som vill förbjuda religiösa friskolor och /eller förbjuda all undervisning som inte har en extremt ateistisk prägel. Men partiet bör akta sig för pop korn-maskinen och i stället fokusera på ett mindre antal frågor, högst fem, i den utåtriktade agitationen.

nya tant lila sa...

Vi får väl se. Personligen tror jag att man säljer politik på en tydlig politik, men det är ju möjligt att man har andra anledningar till sitt val.
Vad hade Vänsterpartisterna sagt om Jonas Sjöstedt hade fladdrat runt där eller tänk Jimmie Åkesson?