måndag 27 februari 2017

Att ta ett djupt andetag och starta på nytt

Nu har jag varit hos min husläkare. Det var tre år sedan sist. Jag förklarade att det inte berodde på att jag hade varit frisk, och så fick jag dra min lidandes historia med benet som bara vek sig efter en bilfärd t o r Stockholm plus promenader med hunden och gående i trappor på väg till en middag. Då var jag säker på att jag hade cancer i benet, förklarade jag för min doktor, så då gick jag inte och undersökte mig.Tänkte att antingen går det över eller också blir det värre. Det gick över. Så berättade jag om den tuffa influensan förra året, då jag ringde efter hostmedicin och om förkylningen för några veckor sedan då näsan rann som en öppen kran. Ja, och sedan kom allt annat trassel i mitt liv... Han tog sig god tid idag. Blodtrycket,som jag var säker på var för högt, var perfekt, andra prov får jag besked om i morgon.

Så har jag skickat kallelse till styrelsemöte i Skrivarklubben i nästa vecka till dem som inte har e-post. Det blev mycket kopierande och en gedigen bibba papper.
Ordförandeskapet är stimulerande för det mesta. Närmast ska vi vara på bokmässa på Olofströms Folkets Hus i nästa vecka och sedan ska vi framträda på Lokstallarna i Karlshamn.
Vårt Groblad, som kommer med fyra nummer per år, har nu kommit i sitt första nummer för året. Så här fint är omslaget! Vi har en ny, mycket duktig redaktör.


Inga kommentarer: