fredag 18 november 2016

Har alla kändisar mobbats?

Har ni märkt hur ofta en kändis berättar hur mobbad han eller hon har blivit som barn. Det verkar snarare vara regel än undantag om man nu ska tro dem.
Efter gårdagens "Opinion live" blev jag ytterligare betänksam. Sanna Nielsen har många gånger berättat hur hon mobbades i skolan. Igår framträdde hon och berättade om den nätmobbning hon hade upplevt sedan hon presenterats som årets julvärd i SVT. Men hallå! återigen- att någon tycker att en uppseendeväckande, konstig tröja är ful, kan väl ändå inte kallas mobbning? Det var väl snarare den åldersdiskriminering de som börjat kritiken utsattes för som var mobbning.
Men ska inte ta ifrån ordet dess betydelse, tycker jag. Det missgynnar dem som verkligen mobbas!
Sedan håller jag helt med henne om att man ska sätta ner foten och inte tåla skit. Men i det här fallet tror jag nog att det bara handlade om tröjan, för hon är ju en uppskattad artist, som jag redan har skrivit tidigare.

Inga kommentarer: