måndag 14 november 2016

Drömmar

Hur är det med drömmar? Nu menar jag riktiga sådana, alltså inga tockedrömmar?
Förr mindes jag aldrig vad jag hade drömt, men numera är mina drömmar ofta ganska tydliga.
Häromnatten drömde jag om två personer, som jag inte alls har något att göra med numera och som inte har någon som helst koppling till varandra.
I det ena fallet var det att den jag drömde om hade det besvärligt på sitt jobb. I det andra fallet var det ett möte mellan mig och den personen.
Dagen efter hade jag gärna velat ringa upp dem och fråga
- Har du problem på jobbet? 
Och till den andre
- Mötte du mig också i drömmen i natt?

Fast det är ju sådant man bara tänker, men inte gör.


Så kom jag att tänka på att jag helt oförklarligt för många, många år sedan hittade en liten lapp med ett telefonnummer till en vän, som jag inte hade träffat på länge, på tröskeln till ett rum. Jag vet inte var lappen kom ifrån, jag måste ha haft den någonstans som den fallit ur.

Jag ringde en person som tror på varsel, och fick veta att jag absolut skulle ringa upp personen.
Det gjorde jag, och denne var sjukskriven och mådde mycket dåligt. Hen blev så klart tacksam över att jag ringde. 
Märkligt, eller hur?








Inga kommentarer: