lördag 24 januari 2015

Varför bloggpaus eller nedläggning?

Flera har bett mig fortsätta skriva. Och därför ska jag försöka förklara varför jag ser det som meningslöst.
För det första är ju världen så ond att åtminstone jag känner mig bedövad av allt som händer. Kan man verkligen påverka detta med ord?
Sedan tycker jag att bloggandet ger för lite respons. Det är ju mestadels envägskommunikation här. Jag har vräkt ur mig tankar och känslor ända sedan påsken 2008, då jag började på Metrobloggen. Det jag har fått tillbaka är inte mycket!
Så jag har tröttnat på att ärligt och öppet bekänna färg medan andra gömmer sig väl inpackade i någon/några signaturer. Ja, några vet jag ju vilka det är, men i alla fall.

Slutligen tycker jag att bloggvärlden är ful. När människor i höga sociala positioner kan sitta och vräka ur sig anonymt om andra människor och förhållanden, skyddade genom sin anonymitet, så är detta inte riktigt i min smak!
Jag pausar alltså, men för hur länge vet jag inte. Mina tankar i skrift ger jag till mina facebook-vänner, möjligen också i några insändare i lokalpressen och i samtal med personliga vänner.

Alltså Trevlig helg och en bra fortsättning till er alla!

2 kommentarer:

kyrksyster sa...

Jag läser din blogg varje dag. Men är dålig på att kommentera. Det är inte av ointresse utan att antingen så är det bara "amen" eller så kan jag inte hålla med. Vill inte strida på en blogg jag uppskattar liksom.
Du ska ju inte blogga bara för min skull. Men jag skulle sakna dig.
Har själv lite stiltje i skrivandet.

nya tant lila sa...

Tack för att du läser! Jag kommer att ligga lågt ett tag av skälen ovan och några andra. Det kändes riktigt skönt att ha bestämt det, och det ger mer tid. Kan jag sedan börja stänga av TV:n också kommer jag att kunna göra en massa annat. Jag återkommer säkert.