söndag 16 augusti 2020

Är sexfixeringen begynnande demens?

 Vad är det som gör att vissa, ska vi kalla dem äldre herrar eller gamla gubbar, är så sexfixerade? De riktigt frossar i att tala om sex Jag hade bekymmer med två i min fb-grupp, som jag tidigare har skrivit. En fick jag till slut utesluta, men han svor också, frånsett att han alltså sade sig ha stånd och vara kåt hela tiden, Den andre försvann själv.
Men de är ju inte de enda. Det verkar frossas på olika håll. I en 70 plus grupp blev det ganska kul när en av damerna lugnt konstaterade att det inte var så vanligt att en 70 plus man kunde ha ett "normalt" sexliv. Orsaken till sexfixeringen sägs ju ibland vara en begynnande demens, som kan ta sig sådana uttryck.
Ja, vilka bekymmer! Och äldre kvinnor som vill ha en älskare ska naturligtvis söka bland något yngre män.
För risken finns alltid att det är mycket snack i liten verkstad!

Så påminner jag om att det går att kommentera mina inlägg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, gubbsjuka existerar förvisso.

Är det en regression i tonårsmentalitet? Vi rör oss från beroende och blöja, har en period av intensivt sexintresse - och återvänder dit vi började?

Uschianemej vicken prognos!

EKM

nya tant lila sa...

Jo, men detta drabbar ju inte alla. Och även tanter kan drabbas.