onsdag 24 juni 2020

Mona Sahlin väcker minnen

När jag hörde Mona Sahlin på sommarpratarna igår mindes jag...
Under åren 1993- juli 1999 var jag rektor på Oskarshamns folkhögskola.
Vi samarbetade då ibland med Håkan Juholt som hade bjudit in Mona Sahlin till ett möte. När skolans grundare, prosten Stig Franzén, moderat och pensionerad sedan många år, fick höra detta blev det stor kalabalik på skolan. Vi skulle nämligen ha mötet i samlingssalen som också fungerade som kapell. Och för honom fick inga socialdemokrater framträda där!
Vice ordförande kom till skolan och tvingade mig att byta lokalen till gymnastiksalen i stället!
Länge leve Svenska kyrkan Växjö stift!
Jag var också aktiv socialdemokrat på den tiden. Hur gick det?
Jag blev lyckligen utköpt i augusti 1999! Det var det bästa som har hänt mig under mitt yrkesliv!

Inga kommentarer: