fredag 12 juni 2020

Inga speciella restriktioner?

Igår var jag nere vid vår ICA kl. 12.20 för att posta ett brev. Jag körde bil ner. Det var flera veckor sedan jag var där, och senast var det glest med äldre.
Men döm om min förvåning när det igår kryllade av gamla tanter i min ålder, mitt på dagen i värsta  tiden att handla om man vill undvika folk.
Jag skrev om detta på byns facebook - sida, men det visade sig då att varken administratören eller en annan man hade hört talas om några särskilda restriktioner för 70 plus!
Hur står man ut här? Det är som att leva mitt ute i skogen långt från civilisationen ibland.
Och envisa var de! Men de kunde ju bara googla. Restriktioner corona 70 plus så hade de inte behövt ifrågasätta  mig!
Men nu kan man ju ana varför man inte följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer/restriktioner. Man känner helt enkelt inte till dem!

Inga kommentarer: