söndag 26 april 2020

Mot mina principer

För mig är yttrandefriheten viktig. Jag anser att vi ska få yttra oss fritt- inom lagens ram- och att vi ska lyssna på varandra.

För tre veckor sedan startade jag fb-gruppen "Fria 40-talister".
Vi var några (ja, säkert många fler) som upplevde att det var för stark censur i de grupper vi var. Detta skulle alltså vara en grupp med högt i tak.
De två som jag diskuterat gruppen med, innan den startade, hade just blivit uteslutna från en annan grupp. Om det är från flera vet jag inte.
Jag har satt upp några regler. Det som skrivs ska vara inom lagens ram alltså inget förtal, ingen diskriminering och ingen rasism.
Dessutom får man inte kränka andra medlemmar, och jag vill slippa fräckisar.
Femte dagen blev andra medlemmar trakasserade av de ovan nämnda på ett sätt att jag uteslöt dem. Så blev det med den höjden den gången!

Samma sak, jag gillar inte blockeringar på fb eller mejl. Icke desto mindre blev jag till slut tvungen att blocka en kvinna i en fb-grupp för ett par månader sedan, då hon inte slutade trakassera mig.

Och så till slut.
Igår blockade jag senaste exet i min mejlbox. Jag anser inte att vi har något mer att säga varandra. 
Så är det ibland med principer i kollision med verkligheten!

Inga kommentarer: