tisdag 7 april 2020

En dag att minnas

Den 7 april. En dag att minnas. Den 7 april 1999 var jag på Öland och firade min dåvarande väns 60 års dag. Det var kallt och blåsigt, men vi åt en fin middag på Halltorps gästgiveri. 2013 gick han ur tiden, men då hade vi inte setts på flera år i denna mångåriga relation. Men han var en klippa i mitt liv, någon som jag alltid kunde lita på och vända mig till för råd, även sedan vi hade slutat att träffas.
För vem hjälpte mig i min lägenhet i Stockholm med praktiska saker som att sätta upp och ta ner lampor? Vem kom och bytte däck när jag stod hjälplös i det stora garaget i Flemingsberg och hade kört på en skena och fått punktering?
Vem tog tio dagar av sin semester och sorterade mitt förråd när jag skulle komma tillbaka till Blekinge från Oskarshamn? Vem körde ett av flyttlassen ner från Oskarshamn? Vem hjälpte mig med uppgörelsen, och fallskärmen, med folkhögskolan? Vem kom från Stockholm till Sundsvall när jag var där och passade katter mitt i mediedrevet i Oskarshamn?
Hur kommer jag någonsin över hans död?



Inga kommentarer: