torsdag 23 januari 2020

Oh, så tjocka ni är!

Det är inte lätt att vara tjock eller fet i det här samhället. Och framförallt har många inte insett att det inte alltid är så självförvållat, utan att det kan ha med hälsan- exempelvis högt blodsocker- att göra.
Förr var jag smal. Nu är jag fet. Fet är också senaste fästmannen, eller exet, hur man ser det.
För några år sedan var vi ute vid min barndoms badplats vid Drevviken i Stockholm. Där var förr sommarstugor, men nu exklusiva villor. Till de exklusiva hörde nog också de kvinnor i 30-års åldern tillsammans med  barn, som kanske var i fyra års åldern, uppskattningsvis, som vi mötte.
När vi satt och tittade ut över badplatsen hörde vi ungarna ropa till oss: "O, så tjocka ni är!"
Början till små mobbare?

Nu har tydligen exet glömt sin egen fetma för igår fick jag veta att han hade sett en kvinna som var ännu fetare än jag! Hoppsan! Och han själv då? Han väger säkert ca tjugo kilo mer än jag! Tala om att inte se bjälken i sitt eget öga!
Men så är det... Tjockisar får man trakassera, vem man än är och även om man själv är fet!



Inga kommentarer: