onsdag 1 januari 2020

Ge oss nya, fräscha anställda på SVT!

Om man, som jag, är ganska utlämnad till SVT och deras program vid högtiderna, måste man nog undra hur det står till med fantasin.
Eller är det en besparing att köra samma, gamla program och filmer gång på gång på gång.
Jag vet inte hur många gånger jag har sett " Svensson, Svensson" och deras julfirande till exempel, och detta är bara ett exempel.
Igår var det en film om choklad. Det var åtminstone tredje gången jag såg den.
Jag har inte TV4, och jag saknar den inte, men jag är då, förutom TV6 och Kunskapskanalen, hänvisad till SVT1 och 2. 

Ja, det är hög tid att se över Public Service och säkert också att byta ut en del förstelnade individer utan kreativitet och fantasi där. Hur ska man annars tolk eländet?

Inga kommentarer: