söndag 25 februari 2018

En annan modell

Tanken att bjuda hit hela min släkt i samband med min 75-årsdag kändes omöjlig. Då fann jag en annan modell. Jag bokade ett hotellrum i Lund och bodde där i två dagar. Mittemot låg Mormors bageri. Första kvällen träffade jag tre studentkamrater i bistron på hotellet för ett glas vin och sallad/paj. Det var trevligt, och vi hade inte setts på fem år!
Dagen efter bokade jag tider med släkten och mötte dem på Mormors bageri där vi fikade. På kvällen bjöds jag på restaurang av sonen och hans fru. Allt som allt blev det fjorton personer, några hade lunginflammation, så de låg hemma i sina sängar. Jag har varit dålig på att närvara vid högtidsdagarna hos släkten. Nu fick jag träffa dem! 
Om ett par veckor blir det dottern och hennes särbo och eventuellt släkten i Stockholm som står på tur.



Inga kommentarer: