lördag 10 februari 2018

Avstånd som har vuxit

Förr var avstånd ingenting som bekymrade mig. Jag körde Stockholm- Bräkne-Hoby många gånger när jag bodde i Stockholm och de nästan tjugo milen till och från Oskarshamn i 6,5 år för att besöka mitt hus i Blekinge.
Ja, jag körde också bil till och från Sundsvall när dottern studerade vid Mitthögskolan (nuvarande Mittuniversitetet) i 3,5 år.
Då var det ingenting att ta bilen ner till Skåne och besöka släkten där.
När tog detta slut? När började avstånden växa? Nu är det 2,5 år sedan jag var i Stockholm och mer än ett år sedan jag var i Lund.
Men framöver är jag inbokad på ett hotell i Lund för att träffa släkt och vänner där. Hoppas jag kommer iväg! Trots att så mycket känns som höga berg att klättra över. Och så har jag bestämt datum med dottern för ett Stockholmsbesök.


Det berömda uret i Lunds domkyrka.







Inga kommentarer: