söndag 26 november 2017

35 år idag!

Idag är det 35 år sedan dottern och jag flyttade in i mitt hus. Jag var själv byggherre, men att jag skulle vara det hade jag inte begripit vid kontraktstecknandet. Det insåg jag först när jag såg en skylt utanför huset "Byggherre Lisbeth Beselin". Detta betydde att jag själv hade hand om de olika entreprenörerna. Om inte de priser som stod för var och en höll, då höll inte heller priset för huset. Så blev exempelvis sprängningen av berg högre än beräknat. Jag var 39 år gammal, och flera ansåg nog att en så pass ung kvinna kunde man kanske lura lite. Det var inte helt lätt. Jag sade, minns jag, att jag hade behövt vara tjänstledig på halvtid medan byggnationen pågick.
Under åren ht 1990- juli 1999 arbetade jag på andra orter och hade endast huset till fritidsboende, som jag åkte ner till ibland.
Detta är mitt andra hus, även exmaken och jag hade hus tillsammans.


Inga kommentarer: