fredag 6 december 2019

Masspsykoser skrämmer mig

I ett enormt uppbåd av journalister anländer en liten, tunn, ung tjej med svarta ringar under ögonen till Madrid.
Hennes egen rädsla har satt igång världens ungdomar, som också har blivit rädda.Media hänger på.
Bakom henne finns garanterat starka politiska intressen vars redskap hon har blivit. Själv vill hon tona ner sin egen person. Och visst har hon rätt i att hysterin runt henne är absurd.
I stället borde alla värna och skydda henne och ge henne en för hennes ålder normal uppväxt. Detta hade hon nog mått bättre av, tror jag. Det gör mig väldigt ont om henne, och när hon var ute på Atlanten kunde jag tänka på henne och undra hur hon hade det.
Hela denna masshysteri runt klimatkrisen skrämmer mig enormt mycket. Fenomenet är detsamma. Innehållet växlar. Och det kan vara mycket farligt!

Inga kommentarer: