måndag 1 oktober 2018

Porrsurfar inte

Igår fick även jag ett mejl om att min e-post var hackad och att jag skulle betala om inte mitt porrsurfande skulle avslöjas. Jag sades vara filmad med min webbkamera.
Nu har jag ingen webbkamera, och jag har inte porrsurfat, det gör nog inte många 75- åriga tanter. Men även om jag hade gjort det så kan jag inte se detta som en dödssynd.
Vad jag gjorde? Jag klickade bort mejlet. Men idag ringde jag Telia och frågade om de verkligen kunde ha kommit åt lösenordet, men det ansåg de inte. Finns det någon som betalar dem?
Polisanmäla? Vem ids sitta i de telefonköerna till ingen nytta? Dessutom lär inte polisen ta fler av dessa anmälningar, för de är så många nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!

Det är inte kul att få dessa mejl, hur mycket man än vet att de är obefogade. Det är bara för att skrämmas.

Tråkigt nog är dessa sändare svåra att spåra då de gömmer sig väl.

Bäst är oftast bara att ignorera och slänga mejlen, men sen gör du helt rätt i att anmäla om du känner dig hotad. Du har nog rätt ändå att det blir lite mycket för polisen att hantera.

Hoppas du slipper fler i framtiden och du kan alltid höra av dig till oss om du har frågor!

//Anna Pettersson, Telia Kundservice

www.facebook.com/telia

Anonym sa...

Jag hoppas NTL ursäktar om en beundrare något lite drar på smilbanden ...

Tocke

nya tant lila sa...

Så trevligt om jag har en beundrare!