onsdag 25 april 2018

Nedvärderingar påverkar

Det är obehagligt att bli utsatt för nedvärderingar. Man känner av dem även om man inte tycker att de har med verkligheten att göra.
Jag minns ännu hur jag kände mig när sådana sköljde över mig i debatten som följde när jag hade kritiserat Prides utformning, osakliga och förvrängda kommentarer och påhopp och rent personliga påhopp. Man blir nästan skyddslös inför sådant! Hur försvarar man sig mot lögner?

Så kan det också vara i det privata livet. Saker som sägs kan vara hur befängda som helst, men ändå känner man av dem.
Om man märker att någon i ens vänkrets eller i en nära relation vill få en sorts övertag genom att ge en negativa epitet, ska man nog dra. Så fort som möjligt! Ingen mår bra av en förstörd eller skadad självkänsla!

Inga kommentarer: