lördag 28 april 2018

De som ville, men inte kunde...

Förmodligen är det så att alla vi som har varit i ledande positioner har insett dilemmat i dessa. De är inte lätta att inneha!
Det finns människor som är glada över att någon finns i ledningen, men så finns det de som man måste akta sig för. Detta är de som gärna hade velat ha en ledande position själva, men inte har lyckats uppnå den. Jag har själv sett flera sådana kvinnor, när jag har varit chef. 
Så kan de i stället försöka ta en sorts informellt ledarskap och ställer till det på arbetsplatsen. 
Många chefer kommer utifrån. Kanske finns det någon på platsen som inte fick tjänsten eller ångrar att hen inte sökte den.
Ibland  när jag har sett turbulens någonstans har jag tänkt att ja, nu kommer den personen snart bort och fram kommer det troligen en intern sökande. Och så rätt jag har haft många gånger! Ända upp på biskopsnivå!!!

Inga kommentarer: