tisdag 1 december 2020

Sexuellt förtryck av gamla kvinnor

 Kan vi inte slippa dessa sexrådgivningsspalter i tidskrifter för äldre? Om folk inte har lärt sig tillräckligt om sex när de är 70 plus så låt dem bara vara! Vad har de sysslat med i sitt liv?

Vad gäller sex finns det två personer som tröttar mig. Den klosteruppfostrade Amelia Adamo och prästdottern  Malena Ivarsson, båda 70 plus. Försöker de hämnas på en sexuellt förtryckande miljö, eller varför är de så fixerade vid sex? Jo, Malena är ju utbildad sexolog  bevars.

Men deras frigjordhet får mig ibland att må illa. Som när det i M-magasin för några år sedan fanns instruktioner om hur gamla kvinnor skulle suga av sina gamla (långsamma?) gubbar. De kunde ha ett vattenglas vid sängen och skölja munnen emellanåt om de tyckte att det var otäckt instuerades de om! Jaha! Hade man gett de råden till en ung kvinna som inte ville suga av sin kille också? Det har jag svårt att tro! Då  hade det nog räknats som kvinnoförtryck! Men gamla kvinnor ska förnedras och göra saker som de inte vill för att tillfredsställa sina män? Det skrivs aldrig att kvinnan ska slippa sex om hon har ont eller inte vill.

Idag läste jag några konstiga råd till en karl som fick för tidig utlösning.Malena betonade förspelets betydelse. Han skulle krama, hålla handen och massera den andres fötter! Jo, det är säkert mycket upptändande för kvinnan! Eller? Marlena har tydligen ingen kunskap om att kvinnor i allmänhet nog snarare  hetsas upp av att bli tagna på brösten än på fötterna! Men jag har mina misstankar. Jag tror inte att prästdottern är så erfaren själv! Man kan  inte läsa sig till allt!

Vad gäller avsugning hade jag haft ett annat råd. Ge gubben en femhundring eller tusenlapp, vad det kostar, så att han kan gå till en prostituerad, så slipper du göra något du inte vill, och alla blir glada och nöjda!




Inga kommentarer: