måndag 14 december 2020

Stå ansikte mot ansikte med mig!

Det är otroligt hur folk kan uppträda på nätet. Jag fick in en man, ett år äldre än jag själv, som genast satte igång att trakassera mig med personliga påhopp i min facebook-grupp.. Han var verkligen helt enorm! Det sista han skrev- och då hade han hållit på ett tag- var att jag var bra på att göra inlägg som inte intresserade någon annan. Det handlade om ett personligt inlägg om att möta kärleken på nätet och hur jag gjorde det för tio år sedan. Ett mycket kort inlägg bara några ord när vi diskuterade hur vi umgås på nätet. Detta blev droppen. Då åkte han ut. Då övergick han till att trakassera mig på Messenger. Där blockade jag honom. Då letade han rätt på min privata facebook och gjorde gräsligt oförskämda kommentarer på åtta offentliga inlägg. Det är ju tur att facebook informerar om kommentarerna. Sedan- hör och häpna- gjorde han en förnyad ansökan om medlemskap i min facebook-grupp!!! Då blockerade jag honom över hela facebook. Nu kan han inte se vad jag skriver och jag inte var han skriver.

När kritik dyker upp är det alltid några som hänger på. Så med i svepet tog han ett par andra av vilka en var varnad och en helt ny,

Jo,jag kan ha hårda nypor ibland. Detta har jag lärt mig i mina ledarskap, både som anställd rektor och som förtroendevald ordförande. Ibland måste man ha det för att få lugn.

Men jag skulle vilja se den mannen- en högutbildad akademiker från Skåne- stå ansikte mot ansikte med mig och säga samma saker! Undrar om han hade klarat detta.

Sedan kan man ju aldrig veta om folk är mentalt sjuka, dementa eller bara fulla när de skriver. Så klart!

Inga kommentarer: