lördag 2 februari 2019

Snart mördar de väl varandra i fullmäktige

På måndag ska man ha vakt vid fullmäktigemötet i Sölvesborg för att en ledamot har hotat en annan ledamot. Vart är vi på väg?

En 83 - årig rullstolsburen man blev svårt misshandlad av en grupp män i sitt hem. Och en tv-reporter (?) blev rånad när hon hämtade sin bil ur parkeringsgaraget.
Vad är det för ett samhälle vi har fått?

Annie Lööf tycker att vi ska uppträda med respekt mot varandra. Skämtar hon? Själv riksdagens värsta mobbare?

De som inte har jobbat kommer att få mer i garantipension med bostadstillägg än en del som har jobbat ett helt yrkesliv. Snyggt! Rättvist! Pensionsåldern ska höjas till 67 år. Så var den förr.

Och Stefan Löfven han ska och ska och ska. När ska han börja regera och visa handling?

Greta Thunberg lär utsättas för hat och mobbning. Kanske kunde hennes mor har förutsett risken för detta, hon som själv är en känd person. Och kanske tog inte deltagarna på mötet  i Davos cykeln eller tåget hem? Och kanske finns det de som tycker att man inte ska skolka från skolan. Det ger liksom ett dåligt intryck. Själv är jag lite förvånad över att hon ser ut som en 12-åring med långa flätor. Så såg inga 16-åringar ut när jag var högstadielärare.
Sanningen är nog att många tror att hennes föräldrar utnyttjar henne i sina egna syften, och det känns inte bra.
Vi är många som inte vill bli mästrade på det här sättet! Vi inser att flyget behövs och att det är stora risker med elbilar, när det blir brist på el eller elavbrott. Vad gör folk om inte bilen går att ladda, som jag har skrivit tidigare. Detta måste ju vara samhällsfarligt. Tänk att bo på landet och med en bil som man inte kan köra för den går inte att ladda. Nej, alla kan inte cykla!

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Sverige befinner sig i fritt fall. Jag säger som Zarah Leander sjöng: jag är glad att jag inte längre är ung.

Även jag har reagerat på att Greta Thunberg ser ut att vara tolv år. Förklaringen ligger antagligen i att hon är vegan. Även med diverse kosttillskott ger vegankost inte mycket näring. De fetter och proteiner som finns i växter är svåra att ta upp för människokroppen. Att föda upp barn på vegankost alt. acceptera att de själva bestämmer sig för att vara veganer anser jag likvärdigt med barnmisshandel.