fredag 8 februari 2019

Den förlorade liberalismen

Ibland ger livet en nya erfarenheter som gör att man ändrar uppfattning om saker. Så lämnade jag 2003 S, som jag hade varit med i sedan 1975 och gick över till dåvarande FP, nuvarande L.

Jag trodde att detta var ett liberalt parti. Men nog är det konstigt om man i ett parti som hyllar individens frihet och yttrandefriheten utesluter en person som man tycker har sagt något opassande i radion. (Nej, det var inte jag!) eller om man vill tvångskvotera föräldraförsäkringen. Ja, även Björklunds avoghet mot att tala med ett visst partis företrädare är ju på kollisionskurs med vad ett liberalt parti ska stå för.

Och tänk så snopet för honom att han inte har vunnit ett enda dugg genom höstens agerande. Snart är ju L så små att de inte ens är mätbara! Folk kan tänka själva! Nog framstår han idag som en looser!

2012 blev jag medlem i KD.

Inga kommentarer: