tisdag 17 januari 2017

Fel vinnare?

Det är inte så ofta som jag skriver på bloggen numera, men jag har alltså tröttnat på debatter och tycker dessutom att jag får dålig respons här.
Just nu är jag dessutom ordentligt sjuk sedan nästan en vecka tillbaka. Idag har infektionen satt sig i öronen, och jag har svårt att till och med höra i telefonen.

Då blir det mycket TV-tittande. Igår såg jag idrottsgalan, men det brukar jag göra. Tydligen passade det inte alla att det var en ryttare som fick Jerringpriset. Så har det ju blivit. Om ett val inte passar ens personliga smak så är det fel. Nog finns det väl många som är intresserade av hästsport också i det här landet.

Vi ser nu samma fenomen fast ännu värre med full kraft i USA. De som inte röstade på Trump demonstrerar och har sig. Ja det betalades visst också en massa för en extra rösträkning någonstans, som resulterade i ännu fler röster. Är det så demokratin har kommit att fungera i världen? Löjligt och omoget!

Inga kommentarer: