lördag 21 januari 2017

Bra för världen?

Visst har president Obama haft en sympatisk utstrålning, och tveklöst har han åstadkommit en del i USA som sjukvårdsersättningen och utökade rättigheter för homosexuella. För övrigt verkar det ju vara kaos där med ständiga dödsskjutningar och stora klasskillnader.
Men hur har världen sett ut under de här åren? Har USA haft någon fredsmäklande roll? För mig är detta en period av terror och krig, då människor har tvingats fly från sina hemländer.

Jag kan omöjligt bedöma Trump. Men kan det bli värre?
Och vad gäller Clintons upprepar jag vad jag tidigare har skrivit. Jag kan inte se det paret framför mig utan att se herrn med nerdragna brallor medan han blir avsugen på sitt tjänsterum (?), En värdig bild av en president? Eller presidentman? 

Inga kommentarer: