fredag 16 december 2016

Jul är inte bara glädje

Julen är lite dubbel för mig.Minnena är inte enbart positiva. Det mest makabra är när jag just hade varit hos advokaten inför förestående skilsmässa, min svärfar hade dött på natten och på ett varuhus, som jag var inne på, spelade de "Hej tomtegubbar slå i glasen!"
Mamma dog den 5 december 1997 med vad det innebar med begravning och uppbrott i juletid.Vår far hade fått en hjärnblödning den 23 december 1993 och hade dött en månad senare. Det var inte så långt mellan våra föräldrars död.

Sedan minns jag allt flängande, då man skulle hit och dit på juldagarna när jag var gift. 
Jag vill vara på ett ställe och inte behöva resa runt de dagarna. Och jag vill inte gå på rea på Annandag jul.
Numera är jag ju gammal och är rädd för både halka och inbrottstjuvar. Vill inte gärna lämna huset obebott på de stora helgerna.
Förra året hade Mr och jag det lugnt. Får se hur det blir i år. Man ska helst vara frisk också!




Inga kommentarer: