lördag 14 juni 2014

Anders Wejryd avgår som ärkebiskop- jag dricker champagne!

Idag avgår Anders Wejryd som ärkebiskop för Svenska kyrkan.
Det ska jag fira med ett glas champagne!

När han blev vald gick jag ur Svenska kyrkan, men gick in igen efter vänlig mejlkontakt med den tillträdande ärkebiskopen. Jag hade då varit ur i 1,5 år.

I intervjun i tv-soffan i Gomorron Sverige häromdagen talades det om arbetsmiljön inom Svenska kyrkan. Anders Wejryd påstod då att det inte fanns en bra arbetsledning överallt inom Svenska kyrkan.
Jag undrar bara vem som kan vara sämre än han själv!
Ett tydligt tecken på hans bristande respekt var väl dessutom hur han gång på gång avbröt den tillträdande ärkebiskopen när hon talade!



1 kommentar:

Anonym sa...

Även jag skålar med dig. Jag tycker att A Wejryd
har en urusel människosyn.
Hur mår han egentligen?

Lise