onsdag 9 oktober 2019

När Gud gör fel

Jag erkänner att jag absolut inte förstår snacket om att vara född  fel kropp. Vad betyder detta? Finns det en sorts JAG utanför kroppen,  som ska ta plats i en kropp?
Eller är detta ett utslag av en reinkarnationstanke? 
Vad är vi om vi inte är vår kropp?

Det är naturligtvis skitprat att man kan känna sig som ett annat kön som man aldrig har varit. Vad vet en kille om PMS, om hormonella humörsvängningar och mensvärk. Så är det nämligen att vara tjej/kvinna, och det kan garanterat ingen kille veta! Och även efter en könskorrigering lär han inte få mens!

De här idéerna, som dessutom verkar vara våldsamt smittosamma, tror jag ska behandlas på ett helt annat sätt. För är de mera än villfarelser egentligen? Hur kan man vara något annat än sin egen kropp? Plocka i så fall fram detta JAG och förklara gärna för mig!

Inga kommentarer: