fredag 2 augusti 2019

Är 16-åringar barn?

Greta Thunberg envisas med att kalla sig själv för barn. Hon talar hela tiden om "vi barn".
Kanske tid att inse att man knappast är ett barn när man är 16 år.
Jag var det i vart fall inte. Jag hade till och med pojkvän då.

Men Greta Thunberg är kanske lite efter i den utvecklingen? Eller?
Personligen tror jag att hon delvis blir botad från klimathysterin  när hon seglar över Atlantens höga vågor. Ska hon segla tillbaka också? Eller  blir det flyget då?

Att sätta en ångestbenägen (det har ju sagts att hon var det tidigare) i en segelbåt över Atlanten, är inte detta misshandel? "Barn"misshandel? Föräldrarna borde kanske granskas!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

När jag var 16 år flyttade jag hemifrån. Hade någon kallat mig barn hade jag gått i taket. Nej, nu är det dags för "lilla" Greta att bli vuxen och ta ansvar. Cirkusen runt henne är vämjelig.

nya tant lila sa...

Instämmer!