lördag 27 april 2019

Förvirrade gamlingar på Reinfeldts arbetsplatser

Jag har avsagt mig mina ersättaruppdrag inom äldrenämnden och fullmäktige för jag orkar inte, och jag känner mig för gammal. Det var inte så populärt. Men faktum är att det kan hända en hel del på ett halvt år med en gammal människas hälsa.

Så tänkte jag på detta som Fredrik Reinfeldt menar att vi ska kunna jobba till 75 år. Hur många 75 - åringar känner han?

När jag träffar mina jämnåriga inträffar ofta den situationen att någon börjar tala om någon som hon inte minns namnet på. De andra vet precis vem hon menar, men de minns inte heller namnet, och så sitter man där och pratar om en namnlös som alla vet vem det är ändå. Eller hur många springer inte runt och letar efter saker. Glasögonen som sitter på huvudet, telefonen/mobilen som man har lagt någonstans, käppen etcetera.
Detta lär höra till det naturliga åldrandet!

Kan ni se Reinfeldts arbetsplatser framför er? Med gamlingar som pratar om  namnlösa personer, och som ränner runt och letar efter olika saker? 
Vet han vad han föreslår?

Inga kommentarer: