lördag 5 augusti 2017

Men varför ville han jämföra könen?

Det är naturligtvis en fullständigt bisarr historia som målas upp för oss idag i media med en f.d. finansminister som på en fest tar fram könet, vill jämföra detta med andras, tar folk i skreven och kallar kvinnor för horor och slampor.
Att han är full eller påtänd, eller vad han kan  ha varit, måste ju vara klart.
Men ingen har frågat varför han gjorde detta? Är det en olycklig man som har behov av att se att han inte är sämre än andra? Och varför kallas kvinnorna för horor? Tycker han att kvinnor är som horor? Och var fanns fästmön?
Raden av dem som inte tycker att detta är konstigt- för visst har man rätt att göra bort sig, säger de - är så många att jag funderar över om mitt eget umgänge är, och alltid har varit, ovanligt städat. För jag har svårt att tro att några i det skulle plocka fram och visa snoppen hur fulla de än var. Det finns tydligen  andra sorters sociala mönster, kan man misstänka!  :-)
Men hur mår Anders Borg och han anhöriga idag? Visst är det synd om honom!
Och nu blir det väl som med Clinton. Jag kan  i vart fall aldrig se en bild av den mannen utan att framför mig se en bild av hur han sitter och blir avsugen på sitt tjänsterum. Vissa bilder fastnar ju liksom... :-)

Vad kommer jag nu att se nästa gång jag ser Anders Borg?

Inga kommentarer: