söndag 27 februari 2011

När ska man ge upp?

Vi kommer väl alla till situationer i livet då vi frågar oss om det är lönt att försöka längre. Man har ansträngt sig och ansträngt sig utan att det har blivit några resultat.
Det gäller kanske att sätta gränser för sig själv om inte energin helt ska läcka ur en.

Idag ska jag börja ett nytt liv. Jag ska inte längre skylla på halkan att jag går upp i vikt, utan tänka på vad den mera målmedvetna dottern sade häromdagen
-Men halkan hindrar väl inte dig att äta rätt!
Jag ska sätta fart på läsningen av den tyska boken som vi ska diskutera på universitetet nu i veckan och forsätta på Dorés bibel av Torgny Lindgren som jag började på igår. Detta till ett seminarium i en av skrivarklubbarna. I nästa vecka fortsätter guidefortbildningarna.
Livet måste få återta sin forna form med kreativa aktiviteter, bort från all destruktivitet, tänkte jag i morse.

Inga kommentarer: