onsdag 30 september 2020

Dröjer kvar

Det känns fortfarande som sommar här, tycker jag, även om det är kyligare. Träden är gröna, och min Marguerita (heter den  så?),som jag hade till midsommar, har nya blommor.

Jag har varit urtrött några dagar, men är piggare idag. Den här veckan  har jag bara en flaska kvar av senaste vinleveransen, och det är champagnen. Så nu får jag dricka champagne till maten. Jag försöker för cirkulationens skull dricka ett halvt till ett glas vin om dagen. Ny leverans till dörren den 6 oktober. 

Livet löper på. Mest utanför mina väggar.Jag följer tv-serier, är på sociala medier och i telefonen, men det är snart slut på samtalsämnen. Längtar efter det vanliga livet.

En envis gren med en blomma plöjde igenom kaprifolen som försökte kväva busken.

Nya blommor







Inga kommentarer: