måndag 15 juli 2019

Svenska epidemier

De senaste åren har det blivit full fart på några epidemier i Sverige. Det är helt klart att de lätt smittar av sig.
Den första är autism, ADHD och Asberger. Den verkar mycket smittosam, och allt fler får beteckningen.

Den andra är den att allt fler plötsligt är "födda i fel kropp", påstår de. Jag har ännu inte begripit vad man är om man inte är sin kropp, och hur då denna kan vara fel, men jag är väl okunnig. Man kanske har ett jag som placerar sig i en kropp, som om man reinkarnerade. Det gör man kanske. De som är "födda i fel kropp" har kanske rätt.

Eller handlar det om ett inre och ett yttre jag? Nej, jag begriper inte detta.
Det värsta är väl dock när ungdomar har lyckats övertyga både föräldrar och sjukvårdspersonal om att de har fel kropp, blir opererade för att få rätt, men sedan kommer på att det nog inte var fel kropp de hade från början i alla fall! Då är det riktigt illa, för vad gör de då med sin förlorade kropp?

Hur som helst, så växte jag lyckligen upp i en tid då vi var befriade från den sortens epidemier!

Inga kommentarer: