lördag 30 mars 2019

Var får jag energi?

Sedan ganska lång tid nu är jag energilös. Orkar inte. Knappt sätta ner disken i diskmaskinen, bokar av det jag borde vara med på eller har anmält mig till eller har tänkt att anmäla mig till.Just nu kunde jag ha varit på KD:s kommun- och regionalpolitiska dagar i Örebro, men jag anmälde mig inte, trots att jag var vald att åka.
Men jag har fått veta att jag har en dikt publicerad i det första numret av KD Seniors nya tidning, som ska komma ut två gånger per år.

Och så dör den ena efter den andra, och igår blev en av sonens katter troligen påkörd. De hittade honom död på morgonen vid en gata. Förskräckligt, tycker säkert varje kattälskare. Han var bara fyra år gammal.
Livet känns på något sätt- slut. Och jag har så svårt att hitta skönheten och framtidstron i allt negativt och alla hot, mot åldringar inte minst, som sköljer över oss varje dag genom media.
Är jag allvarligt sjuk eller bara djupt deprimerad? Jag vet inte.



              Kanske blir det bättre när våren blommar på riktigt.

Inga kommentarer: